inSilk klantenservice

Betaalopties

iDEAL biedt u een aantal voordelen ten opzichte van andere betaalmethoden:

  • iDEAL is betalen via internetbankieren, dus vertrouwd en veilig.
  • iDEAL is gemakkelijk en snel in gebruik, alle betaalgegevens worden voor u ingevuld en u wordt direct op de hoogte gebracht van de geslaagde betaling.
  • U houdt constant controle en overzicht op uw betaling, de iDEAL betaling wordt meteen verwerkt en zichtbaar in uw rekeningoverzicht.

Hoe werkt iDEAL?

Betalen met iDEAL doet u in een paar stappen:

  1. Kies iDEAL als betaalmethode
  2. Selecteer uw bank
  3. U komt direct in het bekende internetbankieren omgeving van uw bank
  4. De relevante gegevens van uw aankoop zijn al ingevuld
  5. Op de voor u bekende manier keurt u de betaling goed
  6. U keert terug naar de webwinkel, bestelling en betaling geslaagd!

Gebruikt u de "bankieren app" van uw bank? Dan kunt u ook via deze app betalen.

Wanneer u kiest voor de betaalmethode vooruitbetalen, dan kunt u het volledige bedrag voldoen via de bank onder vermelding van uw ordernummer. Nadat u de bestelling hebt bevestigd, ontvangt u via de e-mail een orderbevestiging. In deze orderbevestiging vindt u het totale factuurbedrag, het ordernummer en onze bankgegevens.

Wij versturen uw bestelling direct na ontvangst van uw betaling, mits uw bestelling uiteraard voorradig is. De betaling staat, in verband met de overschrijving van bank naar bank, niet altijd direct bijgeschreven op de rekening van inSilk.

Wilt u bij nader inzien uw bestelling annuleren, maar u hebt de betaling inmiddels naar ons overgemaakt dan verzoeken wij u een e-mail te sturen naar info@insilk.nl met de mededeling dat u uw bestelling wenst te annuleren. Na ontvangst van uw betaling zullen wij het bedrag zo spoedig mogelijk naar u terugstorten.

Wanneer uw betaling niet binnen 14 dagen na uw bestelling is ontvangen, wordt uw bestelling door ons geannuleerd.

Bankrekeningnummer: Rabobank NL11 RABO 0151040400 t.n.v. inSilk te Almere

Vanuit buitenland:
IBANN: NL11RABO0151040400
BIC: RABONL2U

PayPal is een van de veiligste en meest efficiënte manier om te betalen. Kopers kunnen met hun bankrekening (via hun PayPal-saldo) of met een creditcard betalen. Transacties met PayPal zijn veilig.

Hoe werkt Paypal?

Betalen met Paypal doet u in een paar stappen:

  1. Kies Paypal als betaalmethode
  2. Log in als u een Paypal account heeft of klik op "Doorgaan" voor een creditcard betaling (zonder account)
  3. Volg de aanwijzingen op het scherm en verricht uw betaling
  4. U keert terug naar de webwinkel, bestelling en betaling geslaagd!

U kunt met de volgende CreditCards betalen bij inSilk:

  • MasterCard
  • Maestro
  • Visa

Hoe betaald u met CreditCard?

Betalen met CreditCard doet u in een paar stappen:

  1. Kies CreditCard als betaalmethode
  2. Volg de aanwijzingen op het scherm en verricht uw betaling
  3. U keert terug naar de webwinkel, bestelling en betaling geslaagd!

Achteraf betalen met Klarna Koop nu - betaal pas over 14 dagen!
Als u kiest voor een betaalmethode van Klarna ontvangt u altijd eerst het product thuis en heeft u 14 dagen de tijd om te betalen. De factuur wordt per post of per mail verstuurd. De betaling hiervan dient u binnen 14 dagen aan Klarna te voldoen, zoals aangegeven op de factuur. Uw order mag maximaal een waarde hebben van € 250,-. Door voor deze betaalmethode kiezen gaat u automatisch akkoord met de algemene voorwaarden van Klarna.

Let op: vul uw gegevens naar waarheid en zo compleet mogelijk in. Op basis van uw gegevens vindt een kredietcheck plaats. Deze check kijkt of u in aanmerking komt om met Klarna te betalen. Lukt het de eerste keer niet, geen nood - dit kan ook door een typefout komen. Controleer daarom uw gegevens en probeer het gerust nog een keer. Wordt u onverhoopt toch geweigerd door Klarna, dan bieden wij u een alternatieve betaalmethode aan.

Om gebruik te kunnen maken van Klarna, dient u 18 jaar of ouder te zijn.

Stapsgewijs betalen met Klarna!

  • Bestel en betaal via Klarna Factuur
  • Vul uw gegevens naar waarheid en zo compleet mogelijk in.
  • Uw bestelling wordt verzonden en u ontvangt per post of per e-mail uw factuur.
  • Betaal uw factuur binnen 14 dagen zoals aangegeven.
  • Door te kiezen voor deze betaalmethode gaat u akkoord met de voorwaarden van Klarna.
  • Orderwaarde maximaal € 250,-.
  • Eerst zien, dan pas betalen. Veilig en simpel.

Klik hier voor meer informatie over Klarna Heeft u nog vragen, of komt u niet door de kredietcheck? Neem dan contact op met de klantenservice van Klarna. Email : klantenservice@klarna.nl Telefoon : 020 808 2852

Onze klanten in Belgie kunnen veilig en gemakkelijk online betalen met Bancontact / Mister Cash. Transacties met Bancontact zijn veilig. Met Bancontact / Mister Cash wordt kopen op het Internet gemakkelijker en kosteneffectiever dan ooit.

Hoe werkt betalen met Bancontact / Mister Cash?

Betalen met Bancontact / Mister Cash doet u in een paar stappen:

  1. Kies Bancontact / Mister Cash als betaalmethode
  2. Volg de aanwijzingen op het scherm en verricht uw betaling
  3. U keert terug naar de webwinkel, bestelling en betaling geslaagd!

Betaling bij de KBC Bank - voor onze klanten in Belgie

Wanneer u kiest voor de betaalmethode vooruitbetalen, dan kunt u het volledige bedrag voldoen via de bank onder vermelding van uw ordernummer. Nadat u de bestelling hebt bevestigd, ontvangt u via de e-mail een orderbevestiging. In deze orderbevestiging vindt u het totale factuurbedrag, het ordernummer en onze bankgegevens.

Wij versturen uw bestelling direct na ontvangst van uw betaling, mits uw bestelling uiteraard voorradig is. De betaling staat, in verband met de overschrijving van bank naar bank, niet altijd direct bijgeschreven op de rekening van inSilk.

Wilt u bij nader inzien uw bestelling annuleren, maar u hebt de betaling inmiddels naar ons overgemaakt dan verzoeken wij u een e-mail te sturen naar info@insilk.nl met de mededeling dat u uw bestelling wenst te annuleren. Na ontvangst van uw betaling zullen wij het bedrag zo spoedig mogelijk naar u terugstorten.

Wanneer uw betaling niet binnen 14 dagen na uw bestelling is ontvangen, wordt uw bestelling door ons geannuleerd.

Bankrekeningnummer KBC Bank:

IBAN: BE44 7310 1327 6645
BIC code: KREDBEBB
ten name van inSilk in Almere - Nederland

(KBC Bank Berchem-Centrum - 3180 Grote Steenweg 120 2600 Berchem)

Retourneren, ruilen, wijzigen of annuleren van een bestelling

Wij willen dat u volledig tevreden bent met uw aankoop. inSilk biedt u dan ook de gelegenheid om het door u aangeschafte product te retourneren of om te ruilen indien u niet tevreden bent.

Is het product niet wat u ervan verwacht had en wilt u uw geld terug? Dat kan natuurlijk. Na ontvangst van uw bestelling heeft u 14 dagen bedenktijd om te bepalen of u de bestelling wilt behouden. Indien u wenst kunt u voorafgaand aan het retour zenden uw retourzending al aan ons kenbaar maken (e-mail, telefonisch). Bij het retour sturen kúnt u gebruik maken van het retourformulier (niet verplicht), deze vindt u hier (PDF).

Zorg ervoor dat alle artikelen zijn voorzien van de originele labels en/of kaartjes. Slechts in bepaalde omstandigheden kunnen wij een retourzending niet accepteren:

  • Incomplete, beschadigde en/of gebruikte producten.
  • Producten die reeds zijn gewassen
  • Producten die buiten de collectie op deze website speciaal voor u zijn besteld
  • Slips/onderbroeken/strings ed. en panties kunnen, wanneer de verpakking geopend is, niet worden geruild of geretourneerd

Artikel in originele staat retour

We gaan er vanuit dat uw bestelling in originele staat wordt geretourneerd (niet gedragen of gewassen, beddengoed onbeslapen, geen defecten of overmatige kreuk), in de originele verpakking en inclusief alle labels. De artikelen die u terugstuurt moeten tenslotte weer verkocht kunnen worden. Mochten er onverhoopt onvolkomenheden zijn, dan zal onze klantenservice contact met u opnemen. Uiteraard kunt u het artikel wel passen (m.u.v. slips e.d. zie boven).

Bij het retourneren van uw bestelling de retourzending voldoende frankeren en afdoende verpakken.

Een artikel omruilen

Blijkt de maat of de kleur van uw bestelling niet goed, dan kunt u het artikel, binnen 14 dagen na ontvangst, natuurlijk omruilen. U kunt uw ruilverzoek op diverse manieren aan ons kenbaar maken:

  • Telefonisch
  • Per e-mail
  • Uw aantekeningen/correcties op de meegeleverde pakbon/faktuur. Deze stuurt u met de retourzending mee.

Uiteraard kunt u het artikel ook omruilen voor een ander artikel, een eventueel prijsverschil wordt dan verrekend.

Retour formulier

Indien gewenst kunt u gebruik maken van het retour / herroepingsformulier, deze vindt u hier (PDF).

Retour adres

inSilk
Afd. ruilen & retouren
Rendementsweg 6
3641 SK Mijdrecht

Garantie

Zijn er problemen met het bestelde artikel of wilt u een beroep doen op garantie? Natuurlijk mag u van het gekochte artikel verwachten dat deze aan de bij het produkt horende kwaliteitseisen voldoet. Lees meer over de garantie op uw aankopen

Volledige terugbetaling bij retournering of annulering

De consument heeft recht op volledige terugbetaling van alle kosten die hij heeft gemaakt om de bestelling geleverd te krijgen. Dit betekent dat ook de verzendkosten of andere bijkomende kosten die zijn betaald worden terugbetaald wanneer hij de bestelling in zijn geheel annuleert of retourneert.

Retour- en crediteringstermijn

De consument heeft na de dag van ontvangst van het product 14 dagen bedenktijd. Vanaf het moment van annulering dient hij de aankoop binnen 14 dagen terug te sturen. Het bedrag wordt binnen 14 dagen na het bericht van de annulering en/of retournering terugbetaald.

Terugbetalen met zelfde betaalmiddel

Bij annulering of retourzending wordt het aankoopbedrag terugbetaald met hetzelfde betaalmiddel.

Bedrijven

Deze retour service is bedoeld voor consumenten en is niet van toepassing op zakelijke transacties.

Wilt u een reeds geplaatste bestelling wijzigen of annuleren? Dat kan natuurlijk; telefonisch of via e-mailadres: klantenservice@insilk.nl

Meer informatie over annuleren en terugbetaling vindt u op deze pagina.

Het artikel is defect geleverd: neemt u s.v.p. zo spoedig mogelijk, echter binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling, contact met ons op. Onze klantenservice zal uw melding verder afhandelen.

Het artikel is defect gegaan: in dat geval is de wettelijke garantie van toepassing.

Op alle artikelen die u bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren. Naast de wettelijke garantie is ook de normaal te verwachten economische levensduur van het artikel van belang; het ene product gaat natuurlijk langer mee dan het andere.

Uw rechten tijdens de garantieperiode

Wanneer een artikel niet naar behoren functioneert binnen de toepasselijke garantietermijn zoeken we altijd naar een passende oplossing, bijvoorbeeld door een gratis reparatie of een nieuw artikel. Valt het probleem met het artikel onder gebruiksschade of is het artikel normaal gebruikt maar vertoont het slijtage? Dan vervalt het recht op gratis reparatie of een nieuw artikel.

Klacht melden - garantiebewijs

Uw bestelnummer is tevens het garantiebewijs van uw aankoop. Wanneer u aanspraak wilt maken op de garantie kunt u dit nummer opgeven aan onze klantenservice. Onze klantenservice zal uw melding verder afhandelen.

Het kan natuurlijk voorkomen dat u een klacht heeft over een produkt of de wijze waarop uw bestelling is behandeld. In dat geval verzoeken wij u contact op te nemen met onze klantenservice (klantenservice@insilk.nl , tel 036-8441546 of gebruik de contact pagina).

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u altijd binnen 24 uur een bevestiging. Vervolgens zullen wij ons inspannen om uw klacht zo veel mogelijk naar uw tevredenheid op te lossen.

Geschillencommissie Stichting Webshop Keurmerk

inSilk is gecertificeerd door de Stichting Webshop Keurmerk. In voorkomende gevallen kan een klacht worden behandeld/beoordeeld door de geschillencommissie van Stichting Webshop Keurmerk.  

Bestellen, verzenden en verzendkosten

Bestellen bij inSilk kan in een paar eenvoudige stappen:

1. Selecteer te bestellen product(en)

  • Middels het menu op de website navigeert u door de verschillende productgroepen.
  • U kunt producten in het winkelmandje plaatsen door bij het te bestellen product, uw aantal op te geven en dan de knop toevoegen aan winkelwagen te selecteren.
  • Wilt u nog een product bestellen, dan navigeert u middels het menu naar het te bestellen product en u herhaalt de hierboven beschreven procedure.
  • Voor het afronden van uw bestelling gaat u naar de winkeltas of direct naar de kassa

2. Kassa: selecteer de gewenste betaalmethode

Kies hier de gewenste betaalmethode. U kunt o.a. kiezen voor iDeal, Paypal, CreditCard betaling etc.

4. Klant gegevens

Wij verzoeken u alle gevraagde informatie in te vullen. Graag ook uw telefoonummer zodat  wij contact met u op kunnen nemen bij eventuele vragen over uw bestelling. U kunt ook een ander afleveradres opgeven. U kunt een vinkje zetten bij: Ik wil een ander aflever adres opgegeven.

5. Opmerkingen

In het veld opmerkingen kunt u eventueel nog informatie ingeven die van belang zijn voor de afwikkeling van uw bestelling. Bijvoorbeeld: "graag op zaterdag afleveren".

6. Verstuur uw bestelling

Artikelen, verzend-, betaal-methode en afleveradres gecontroleerd en klaar om definitief te bestellen? Klik dan op "verstuur bestelling". Uw bestelling wordt doorgevoerd en binnen enkele minuten ontvangt u de orderbevestiging per e-mail.

7. Betaling

Indien u heeft gekozen voor één van de online betaalopties (zoals bijvoorbeeld iDEAL) kunt u, als laatste stap, de betaling verrichten.

Voor bestellingen boven € 150,- rekenen wij geen verzendkosten. 

Is het bestelbedrag lager dan € 60,- en het totaalgewicht van uw bestelling is minder dan 0,25 KG, dan rekenen wij slechts € 1,95 als bijdrage in de verzendkosten. 

Voor bestellingen tussen € 60,- (óf meer dan 0,25 kg) en € 150,-  zijn de verzendkosten € 3,50,  De webshop rekent dit zelf uit, dus nog voor het voltooien van uw bestelling kunt u direct zien of er verzendkosten worden berekend.

Deze verzendkosten zijn van toepassing bij levering in Nederland. Klik hier voor een overzicht van de verzendkosten naar overige landen.

U kunt uw bestelling ook telefonisch doorgeven via het telefoonnummer 036 - 8441546. Een van onze medewerkers noteert dan uw bestelling en uw gegevens.

Bestellen per e-mail

U kunt ook een e-mail sturen naar klantenservice@insilk.nl met daarin vermeldt een overzicht van de producten die u wenst te bestellen en uw adresgegevens voor de verzending.

Kleine pakketjes versturen wij bij voorkeur als brievenbus post of brievenbuspakje. Handig, want hier hoeft u niet voor thuis te zijn. "Kleine pakketjes" zijn zendingen met kleine artikelen of met een relatief lage waarde (tot plm EUR 60,-). Wanneer er bij uw bestelling slechts 1,95 bijdrage verzendkosten wordt gerekend zal uw bestelling doorgaans door de brievenbus worden bezorgt.

Pakket zendingen: wanneer de zending niet door de brievenbus past of van hogere waarde is (v.a. plm EUR 60,-), zal deze als pakketzending door PostNL bij u worden aangeboden. Wanneer uw bestelling verstuurd is ontvangt u per email de Track & Trace informatie.

Wanneer een pakket niet bij u afgeleverd kan worden zal de bezorger proberen het bij uw buren af te leveren (u kunt ook aangeven dat u dat níet wilt). Lukt dat niet, dan wordt de zending de volgende bezorgdag nog een keer aangeboden. Mocht de 2e bezorgpoging ook mislukken, dan vindt u een bericht in uw brievenbus. Daarop staat waar u de zending kunt ophalen. Hiervoor heeft u drie weken de tijd.

Pakketten met een aanvullende dienst, zoals handtekening voor ontvangst of "alleen huisadres", worden niet bij de buren afgeleverd.

Wanneer een door u besteld artikel op voorraad is wordt deze - op werkdagen - doorgaans dezelfde dag verstuurd. Wanneer een artikelen niet op voorraad is, wordt deze besteld bij de fabrikant of leverancier. Uitgangspunt hierbij is altijd een zo spoedig mogelijke levering te realiseren om de wachttijd voor u zo kort mogelijk te houden. Nadat wij de niet-voorradige artikelen hebben besteld, ontvangen wij van onze leverancier een verwachte leverdatum. Wij voeren vervolgens de verwachte levertijden in in ons systeem. Afhankelijk van de leverancier en het betreffende merk, kunnen hier soms enkele dagen overheen gaan. De levertijden worden regelmatig door ons bijgewerkt zodat we eventuele wijzigingen zo snel mogelijk aan u kunnen doorgeven d.m.v. de bestelstatus optie.

Wij streven er naar de levertijdindicaties up-to-date te houden. Het blijven echter altijd indicaties. Houdt u er dus svp rekening mee dat de uiteindelijke levertijd kan afwijken van de levertijdindicatie op onze website, aangezien deze ook afhankelijk is van de op dat moment geldende beschikbaarheid bij de fabrikant of distributeur. Wij vragen uw begrip hiervoor.

Mocht de levertijd van een product voor u te lang zijn, dan kunt u er eventueel voor kiezen om een alternatief product in bestelling te laten plaatsen. Voor advies bij het selecteren van een alternatief product kunt u telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen.

Wijziging verwachte levertijd

Het is mogelijk dat de verwachte levertijd van een artikel wijzigt door bijvoorbeeld een vertraging in het productieproces of door het tijdelijk niet beschikbaar zijn van een grondstof/onderdeel. Het is overigens niet altijd zo dat een verwachte levertijd wordt verzet naar een latere datum, het komt net zo goed voor dat de verwachte levertijd wordt vervroegd.

Mocht een verwachte levertijd wijzigen dan wordt u hier op de hoogte gehouden in de bestel status. Ook hier geldt weer dat u eventueel een alternatief product kunt kiezen, mocht de verwachte levertijd van een product u te lang duren.

Niet meer leverbaar

Het assortiment van inSilk veranderd elke dag. Het kan daarom gebeuren dat een artikel dat u al besteld heeft niet meer leverbaar is. Indien het door u bestelde artikel niet meer leverbaar is, zullen wij u zo snel mogelijk hiervan op de hoogte stellen. U kunt dan uw bestelling annuleren of desgewenst een alternatief artikel kiezen. 

Algemeen

Bijna al onze produkten importeren wij zelf, een ander groot deel laten wij zelf produceren. Dit is de enige manier om onze klanten een redelijk keuze te kunnen bieden. Wanneer een bepaalde maat/kleur combinatie niet op voorraad is kan het een enkele keer voorkomen dat de levering helaas wat langer op zich laat wachten dan bij artikelen die in Nederland overal gemakkelijk verkrijgbaar zijn, wij hopen op uw begrip.

Algemene informatie over inSilk

inSilk is opgericht in februari 2009 en biedt momenteel het grootste assortiment zijden artikelen in Nederland, Belgie, Frankrijk en Spanje.

inSilk - de zijdespecialist

Zijde is een heerlijke, stijlvolle en natuurlijke stof. inSilk biedt een grote keuze in zijden producten: van zijden ondermode tot zijden beddengoed. Houdt u van natuurlijke stoffen of bent u een liefhebber van het luxe en comfortabele gevoel dat zijde u geeft? Dan bent u bij inSilk aan het juiste adres.

Wat maakt zijde zo'n uniek product

Zijde is soepel en zacht en voelt aan als een tweede huid. Het materiaal is zowel sterk als elastisch en kan veel vocht opnemen (tot 40%) zonder dat de stof vochtig aanvoelt. Door de isothermische eigenschappen voelt zijde bij warm weer koel aan en als het koud is juist behaaglijk warm. Zijde is hypoallergeen en wordt bij huidallergieën vaak probleemloos verdragen. Als u het heerlijke gevoel van zijde op uw huid eenmaal kent, dan wilt u niets anders meer.

Zijden beddengoed: dekbedden en kussens. Overtrekken, (hoes-)lakens en kussenslopen in verschillende maten, ruime kleurkeuze.

Zijden nachtmode: nachthemden, pyjama's en kamerjassen. Modieuze en comfortabele nachtkleding voor hem en haar.

Zijden ondermode: dames en heren ondermode, zijden lingerie. Elegant, sportief of functioneel.

… en meer van zijde zoals sjaals, oogmaskers. Maar ook zijden reisartikelen, handschoenen en meer.

Ontdek de unieke eigenschappen van zijde bij inSilk. Ideaal als cadeau of als verwennerij voor jezelf!

inSilk heeft het Webshop Keurmerk ontvangen. Hiermee heeft u als klant nóg meer zekerheid dat wij alles in het werk stellen om uw bestellingen zo correct mogelijk te behandelen.

Klik hier voor onze officiele vermelding

De Stichting Webshop Keurmerk is sinds 2001 dé brancheorganisatie en hét Thuiswinkel Keurmerk van thuiswinkels die de producten en diensten voornamelijk via internet aanbieden. De bij het Nederlandse Webshop Keurmerk aangesloten winkels staan onder onafhankelijk toezicht van de Stichting. De Stichting Webshop Keurmerk beoogt consumenten te beschermen tegen ondeugdelijke webwinkels en/of thuiswinkels.

Op 17 april 2008 heeft Webshop Keurmerk de keurmerkentoets van het Ministerie van Economische Zaken ondergaan. De toets is uitgevoerd door de Raad voor Accreditatie.

In deze toets wordt gekeken of een keurmerk, en de manier waarop het keurmerk wordt verleend, wel betrouwbaar is. De betrouwbaarheid wordt uitgedrukt met een rapportcijfer, op de schaal van 1 tot 10. Webshop Keurmerk heeft een 10 gekregen. Klik hier voor de rapportage.

Een betrouwbaar keurmerk betekent:

  • dat alleen de keurmerkeigenaar bepaalt wie zijn keurmerk op een product of dienst mag voeren,
  • dat duidelijk is waar het keurmerk voor staat,
  • dat duidelijk is waar een product of dienst aan moet voldoen om het keurmerk te mogen voeren en dat het keurmerk controleert of een product of een dienst dat een keurmerk voert wel echt voldoet aan die eisen
  • dat gecontroleerd wordt of al die informatie over een keurmerk wel openbaar is, dus gemakkelijk te vinden voor u als consument.

Kijk voor meer informatie op www.consuwijzer.nl

In tegenstelling tot sommige andere keurmerken is Webshop Keurmerk onafhankelijk en alle aangesloten webwinkels beogen de belangen van de consumenten zo goed mogelijk te behartigen.

Het Webshop Keurmerk werd opgericht op het moment dat de Consumentenbond bekend maakte de activiteiten met betrekking tot het Webtrader-logo te beëindigen. Veel webwinkels die na de uitvoerige screeningsprocedure het Webtrader-logo op de website mochten gebruiken, besloten zich aan te sluiten bij het Webshop Keurmerk. De door het Webshop Keurmerk gehanteerde voorwaarden zijn dan ook gebaseerd op de eerder door de Consumentenbond gehanteerde voorwaarden. Om de onafhankelijkheid te waarborgen is het beheer ondergebracht in de Stichting Webshop Keurmerk.

De bij de Stichting Webshop Keurmerk aangesloten winkels zijn verplicht te voldoen aan de Europese en Nederlandse wet- en regelgeving en aan de Keurmerk-code. De Stichting Webshop Keurmerk stelt zich mede ten doel het vertrouwen van consumenten ten aanzien van internetaankopen, per telefoon, catalogus en post te vergroten.

Meer informatie vindt u op de website van Webshop Keurmerk

Privacy verklaring - AVG - GDPR

Wat is de AVG?
AVG is de afkorting van Algemene Verordening Gegevensbescherming. Deze wetgeving vervangt de Nederlandse Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). inSilk voldoet uiteraard aan deze privacywetgeving.

Wat is het verschil tussen de AVG en GDPR?
GDPR staat voor General Data Protection Regulation en is de Engelstalige benaming van Algemene Verordening Gegevensbescherming.

Wat zijn de belangrijkste kenmerken van de AVG / GDPR?
In de AVG/GDPR krijgen burgers meer rechten als het gaat om privacy. Tegelijkertijd krijgen organisaties meer verantwoordelijkheden: zij moeten kunnen aantonen dat zij zich aan de privacywet houden.

Hoe voldoet inSilk aan de AVG?
inSilk voldoet aan wetgeving van de AVG. Dit is onder andere geregeld door gebruikmaking van het stappenplan van het AVG Programma van AVG Verenigingen. inSilk heeft dit stappenplan op 25-04-2018 afgerond. Deze verklaring vindt u hier.

Wanneer verwerkt inSilk persoonsgegevens?
inSilk verwerkt persoonsgegevens uitsluitend voor het doel waarvoor deze verkregen zijn, namelijk het afhandelen van uw bestelling. Heeft u toestemming gegeven voor het ontvangen van akties en aanbiedingen per email? Dan gebruiken we uw email adres. Uw telefoonnummer gebruiken we uitsluitend voor service doeleinden; zo kunnen we u bellen wanneer uw adres onjuist blijkt, voor overleg over de artikelkeuze en/of het (tijdelijk) niet beschikbaar zijn het door u bestelde artikel.

Geeft inSilk gegevens door aan derden?
Wij als organisatie verklaren dat wij nooit persoonsgegevens doorgeven aan andere partijen waarmee we geen verwerkersovereenkomst hebben afgesloten als dit niet noodzakelijk is voor uitvoering van de doeleinden waarvoor we ze hebben gekregen.
Dienstverlenende bedrijven die voor inSilk werken (zoals bijvoorbeeld voor het verzenden van uw bestelling) ontvangen wel persoonsgegevens. Maar deze bedrijven hebben geen toestemming om deze informatie anders te gebruiken dan waarvoor ze verstrekt zijn; zij mogen deze uitsluitend gebruiken om hun werkzaamheden voor ons te kunnen uitvoeren of om te voldoen aan wettelijke eisen.

Wat is een verwerkersovereenkomst?
Wanneer inSilk leveranciers gebruikt voor het uitvoeren van diensten die de uitvoering van de overeenkomst (zoals het verzenden van uw bestelling) als doel hebben, moeten deze met een overeenkomst zijn geregeld. Meestal wordt dit in een zogenaamde "verwerkersovereenkomst" geregeld.

Welke persoonsgegevens zijn betrokken bij de verwerking door inSilk?
De persoonsgegevens die wij gebruiken vallen onder de categorie "Klant of leverancier". Wij gebruiken dan de volgende persoonsgegevens: Naam, Adres, Woonplaats, (Land) Telefoon, e-mailadres

Grondslag/doel: Opdracht of contract; in dit geval uw bestelling
Verwerkingen: Administratie, bevestiging, uitlevering.
Verwerkt door: Afdeling administratie, afdeling verkoop en afdeling inkoop.

Wie hebben er bij inSilk toegang tot de persoonsgegevens?
Persoonsgegevens zijn alleen toegankelijk wanneer de werknemer van inSilk beschikt over de juiste inlog gegevens.

Maakt inSilk gebruik van encryptie?
De website van inSilk is beveiligd met encryptie op basis van SSL (https aanduiding in het internet adres).

Wat zijn subverwerkers?
Subverwerkers zijn externe leveranciers die inSilk inschakelt om te assisteren bij de uitvoering. Denk bijvoorbeeld aan KPN voor hosting/internet diensten, of PostNL voor het bezorgen van uw bestelling.

Maakt inSilk gebruik van subverwerkers?
Ja. inSilk maakt gebruik van subverwerkers voor de hosting van de website en de bezorging van de bestellingen.

Welke bewaartermijn geldt er voor mijn persoonsgegevens?
Voor sommige gegevens geldt een fiscale bewaarplicht. Dit betekent dat de Belastingdienst ons verplicht om gegevens een bepaalde periode te bewaren.

Tot zover een beknopte uitleg over de AVG, onze volledige AVG verklaring vindt u door hier te klikken.

Cookies

Cookies zijn kleine stukjes informatie die door uw browser worden opgeslagen op uw computer/device. Wij gebruiken functionele cookies voor het bijhouden van de inhoud van uw winkelwagen en uw verlanglijstje. Daarnaast gebruiken wij cookies om informatie te verzamelen over het gebruik van onze website en deze te verbeteren en aan te passen aan de wensen van onze bezoekers. U kunt uw browser zo instellen, dat u tijdens het browsen, geen cookies ontvangt.

Wij informeren u dat inSilk Google Analytics-cookies gebruikt en;
- een bewerkersovereenkomst heeft gesloten;
- gekozen heeft voor het maskeren van het laatste octet van het IP-adres;
- 'gegevens delen' heeft uitgezet;
- geen gebruik maakt van andere Google-diensten in combinatie met de Google Analytics-cookies.

Remarketing: voor remarketing (het op andere webpagina's dan de onze tonen van artikelen die u bij ons bekeken heeft) gebruiken we Google en Facebook. Deze partijen plaatsen een cookie op uw computer/device.

Voor vragen, toelichting of het verzoek tot inzage/verwijderen van uw gegevens kunt u contact met ons opnemen.

Laatst bijgewerkt op: 01-05-2018

Deze website is met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samen-gesteld. inSilk is echter niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die zou kunnen ontstaan door het gebruik van de hierin aangeboden informatie. Aan de inhoud van deze website kunnen op geen enkele wijze rechten worden ontleend of aanspraken worden gemaakt.

De inhoud van deze site is slechts bedoeld als informatie. inSilk staat niet in voor de juistheid, volledigheid en actualiteit daarvan. inSilk aanvaardt geen verplichting om de geboden informatie te actualiseren of om mogelijke fouten te corrigeren. inSilk sluit dan ook alle aansprakelijkheid hieromtrent uit.

Alle informatie op deze website dient voor persoonlijk gebruik. Verspreiding of doorgeleiding van deze informatie op welke manier dan ook is niet toegestaan. De inhoud van deze website (afbeeldingen, teksten en informatie) is beschermd door auteursrecht. Niets van deze website mag zonder toestemming worden gebruikt voor andere websites of publicaties.

Op deze website en deze disclaimer is Nederlands recht van toepassing.

Kantoor adres:
inSilk
Juwelenhof 11
1336 SK Almere

Retour adres:
inSilk
Afd. ruilen & retouren
Rendementsweg 6
3641 SK Mijdrecht

tel: 085 - 13 017 13 (maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 18.00)

email: info@insilk.nl - of gebruik het contactformulier


Let op:
wij houden op het kantooradres geen voorraad, u kunt dan ook niet afhalen.